Advize’s adviezen zijn niet standaard – Lisette de Bonth, Elisabeth TweeSteden Ziekenhuis
Vol overtuiging zitten wij bij klanten of spreken potentiële nieuwe klanten, met de boodschap dat wij een duidelijke visie hebben op ons vak. Het benutten van mogelijkheden, ons motto, proberen wij overal uit te dragen. Oh ja en dat wij de beste willen zijn in ons vak! Enzovoort. Maar is dat ook wat onze klanten belangrijk vinden en hoe praten zij eigenlijk over ons? Dat vroegen wij ons dus af!
We hebben er meteen werk van gemaakt en een aantal klanten benaderd met de vraag hoe ze onze dienstverlening ervaren.
Om meteen een stukje van de conclusie van het verhaal te delen. Het was bijzonder, verrassend en leuk om te horen wat deze drie klanten over Advize vertelden. En wat vooral erg fijn was om te horen, dat bij alle drie dezelfde (kern)waarden en unieke eigenschappen van Advize naar boven kwamen.
Advize heeft veel klanten waarbij ze al jaren onderzoeken mogen uitvoeren. Maar uiteraard komen er ook nieuwe klanten bij. Wij zijn trots om het Stichting Elisabeth-Tweesteden ziekenhuis te mogen verwelkomen als nieuwe klant. Dat Lisette van het Elisabeth TweeSteden Ziekenhuis met ons wilde praten was misschien wel extra leuk omdat alles nog zo nieuw is. Zij staat er blanco in en kan ons daardoor makkelijk vergelijken met andere arbeidsdeskundigen.
Een van de eerste vragen die we stelden aan Lisette was:” Waarom heeft het Elisabeth TweeSteden Ziekenhuis uiteindelijk voor ons gekozen?’’ Ze vertelt dat ze, nadat haar collega het evenement ‘Zorg voor de Zorg’ van Advize had bezocht, zij erg geïnteresseerd was in de diensten van Advize. Een kennismakingsgesprek volgde waarbij Lisette werd aangehaakt door haar collega. Tijdens dit gesprek raakte ze enthousiast over de specifieke visie en aanpak van Advize. Deze past bij een organisatie als het Elisabeth TweeSteden Ziekenhuis. Met name ook de reactiesnelheid van Advize, zowel door het secretariaat als de arbeidsdeskundigen, vonden wij vergeleken met andere partijen ook erg onderscheidend. Advize is snel en gericht op actie.
Vervolgens komen de eerste onderzoeken die Advize voor het Elisabeth TweeSteden Ziekenhuis uitvoert. Lisette vertelt dat ze aangenaam verrast is door de manier waarop Advize dit aanpakt. Ze zegt: ‘’Ik werd positief verrast door de inhoud van de rapporten. Deze is persoonlijk en op niveau geschreven. Het komt wel eens voor dat wij een arbeidsdeskundig onderzoek aanvragen, het rapport zien en denken: ‘Dit hadden wij ook kunnen opstellen.’ Dit is bij Advize zeker niet het geval! Zij gaan verder ’’ Ze vervolgt haar verhaal met: ‘‘Advize adviseert dus niet standaard’, maar kijken naar de persoon in kwestie. Zij gaan er niet standaard vanuit dat bijvoorbeeld externe re-integratie (spoor 2) een noodzaak is. Als zij een interne oplossing zien, zullen zij hem benoemen en aan ons adviseren. Iets dat wij als groot ziekenhuis en als goed werkgever uiteraard ook moeten willen nastreven.
Lisette vertelt dat er nog niet heel veel onderzoeken zijn uitgevoerd door Advize omdat de samenwerking pas kort geleden tot stand is gekomen. Als we vervolgens vragen hoe ze vindt dat het contact verloopt met de arbeidsdeskundigen van Advize, komen dezelfde kernwoorden naar boven als bij de andere interviews. Dit zijn woorden als benaderbaar, persoonlijk, professioneel en open. Dit geldt niet alleen voor de arbeidsdeskundigen maar ook voor het secretariaat van Advize. Zij denken ook actief mee in het proces en zijn altijd bereikbaar. Wederom iets waar wij als Advize erg trots op zijn.
Tot slot vragen we haar: ‘’Zou je Advize aanbevelen bij andere ziekenhuizen of zorginstellingen?. Haar antwoord luidt: ‘’Ja, dat zou ik zeker met de ervaring die we tot nu toe hebben. Maar ik denk dat Advize ook goed past bij bijvoorbeeld, de zakelijke dienstverlening. Door de no-nonsens mentaliteit van Advize kunnen ze meer type bedrijven van dienst zijn en zullen zij baat hebben bij de aanpak van Advize.’’
Met deze laatste antwoorden van Lisette willen we graag de blog afsluiten.
Wil je meer weten over de diensten van Advize, neem dan contact met ons op!
Ben of ken je iemand die een hart heeft voor de zorg en ben je nog op zoek naar een leuke baan? Kijk dan eens op de website van het Elisabeth-Tweesteden ziekenhuis. Wij van Advize geven ook graag een compliment als het op z’n plaats is en dat is zeker zo bij het Elisabeth TweeSteden Ziekenhuis. Hart voor de zorg en hart voor de medewerkers!