Onze klanten, één verhaal – Elles Reijven | Autobedrijf van den Udenhout

Plezierig, professioneel en praktisch, dat is Advize –  Elles Reijven (Senior HR Adviseur),  Autobedrijf van den Udenhout

Met volle overtuiging en gedrevenheid spreken wij met (potentiële) klanten over ons arbeidsdeskundig vak. Het benutten van mogelijkheden, ons motto, proberen wij overal uit te dragen. Oh ja en dat wij de beste willen zijn in ons vak! Enzovoort.  Maar is dat ook wat onze klanten belangrijk vinden en hoe praten zij eigenlijk over ons? Dat vroegen wij ons dus af!

We hebben er meteen werk van gemaakt en een aantal klanten benaderd met de vraag hoe ze onze dienstverlening ervaren.

Om meteen een stukje van de conclusie van het verhaal te delen. Het was bijzonder, verrassend en leuk om te horen wat deze drie klanten over Advize vertelden. En wat vooral erg fijn was om te horen, dat bij alle drie dezelfde (kern)waarden en unieke eigenschappen van Advize naar boven kwamen. 

Voor deze blog-reeks ‘’Drie klanten, één verhaal’’, spraken we met Elles Reijven.  Wat extra bijzonder is aan de samenwerking met Elles ofwel het bedrijf Autobedrijf van den Udenhout is dat we, naast de arbeidsdeskundige onderzoeken, ook arbeidsdeskundige spreekuren verzorgen waarbij wij vroegtijdig worden ingezet bij (dreigend) verzuim. Als er signalen zijn van overbelasting, ongeacht de oorzaak, of er spelen andere factoren die het ontstaan van een disbalans in belasting-belastbaarheid en/of werk-privé kunnen veroorzaken, kunnen we dit vroegtijdig aanpakken.

Als we Elles hiernaar vragen vertelt ze enthousiast: ‘’Als organisatie bieden wij de mogelijkheid om met de arbeidsdeskundige een gesprek te voeren. Ook kunnen leidinggevenden iemand hiervoor aanmelden. De gesprekken zetten wij voor ons personeel in met het oog op preventie. We weten bijvoorbeeld dat er privé iets speelt dat invloed heeft op het werk, dan kunnen wij een gesprek met Tom initiëren. Daarnaast zijn er diverse andere gesprekonderwerpen die hierbij aan bod komen. Wij weten dat verzuim meerdere oorzaken kent en die worden tijdens de gesprekken belicht. Wat hier zo fijn aan is,  dit vinden vooral de medewerkers, is dat het persoonlijk is en dat er echt de tijd voor hen wordt genomen. Het is een gesprek van soms wel een uur, waarin de medewerker zich gehoord voelt. We merken ook dat de uitvoering door een externe partij als positief wordt ervaren. Dit alles zorgt ervoor dat de werknemerstevredenheid verbetert en het daarnaast een positief effect heeft waardoor uitval voorkomen kan worden.  Dit is voor ons als bedrijf dan weer een pluspunt”. Autobedrijf van den Udenhout vindt het belangrijk bij te dragen aan zowel mentaal als fysiek welzijn van de medewerkers ongeacht de oorzaak, want zo komen we tot de beste prestaties.

Bij Van den Udenhout werken veel mensen en zij hebben allemaal een belangrijke taak in het bedrijf. Het kan voorkomen dat een medewerker stress ervaart doordat deze moeite heeft bijvoorbeeld taken te delegeren of prioriteiten te stellen. Elles vertelt: “Als Tom, arbeidsdeskundige van Advize, met deze personen in gesprek gaat, komt hij vaak met de juiste vragen om hen inzicht te geven in hun eigen handelen en hoe ze tot bepaalde keuzes komen. Tom geeft hen praktisch toepasbare tips  om bijvoorbeeld hun gedachten te ordenen en weer structuur te krijgen in de werkzaamheden, wat een positief effect heeft als stressreductie en meer werkplezier”.

Elles vervolgt: ‘’Het fijne aan deze spreekuren is dat we ook een vervolgafspraak in kunnen plannen met Tom en na een kwartaal kunnen toetsen of de tips die hij gaf geholpen hebben. Heeft deze persoon nog meer nodig of was dit voldoende?’’

Naast dat Autobedrijf van den Udenhout al jaren arbeidsdeskundige onderzoeken laat uitvoeren door Advize zijn zij dus een aantal jaar geleden begonnen met deze (preventieve) spreekuren. Door deze lange samenwerking is Tom een bekend gezicht geworden binnen de organisatie en is het vertrouwen in hem gegroeid. Elles: ‘Bij Advize, en in ons geval Tom, krijg ik zelf ook het gevoel gehoord te worden. Dit blijkt uit de reactiesnelheid, de snelheid waarmee er afspraken worden ingepland, het praktisch en oplossingsgericht werken en daarmee het vertrouwen wat je vergroot. Dat zijn voor ons erg waardevolle punten in een samenwerking.’’

Als laatste vraag leek het ons leuk om van Elles te horen met welke kernwoorden zij Advize beschrijft. Elles kwam met haar eigen drie P’s: plezierig, professioneel en praktisch. Wij willen Elles en Autobedrijf van den Udenhout bedanken voor het vertrouwen en de eerlijkheid. Een bedrijf dat zegt wat ze doen en doen wat ze zeggen!

Arrow-up