Een externe partij, maar het voelt als samen – Bea de Cort, casemanager verzuim
Vol overtuiging zitten wij bij klanten of spreken potentiële nieuwe klanten, met de boodschap dat wij een duidelijke visie hebben op ons vak. Het benutten van mogelijkheden, ons motto, proberen wij overal uit te dragen. Oh ja en dat wij de beste willen zijn in ons vak! Enzovoort. Maar is dat ook wat onze klanten belangrijk vinden en hoe praten zij eigenlijk over ons? Dat vroegen wij ons dus af!
We hebben er meteen werk van gemaakt en een aantal klanten benaderd met de vraag hoe ze onze dienstverlening ervaren.
Om meteen een stukje van de conclusie van het verhaal te delen. Het was bijzonder, verrassend en leuk om te horen wat deze drie klanten over Advize vertelden. En wat vooral erg fijn was om te horen, dat bij alle drie dezelfde (kern)waarden en unieke eigenschappen van Advize naar boven kwamen.
We nemen je mee in het gesprek wat we hadden met Bea de Cort. Bea heeft al jarenlange ervaring in de HR wereld en is sinds een aantal jaar werkzaam bij Sligro Food Group. Een groot bedrijf waar veel mensen werken.
Bea vertelt dat ze nog maar kort bij Sligro werkt als haar wordt gevraagd om een arbeidsdeskundig onderzoek op te starten, dit doet ze samen met Advize. Meteen vindt ze de manier waarop Advize te werk gaat prettig. Advize komt direct professioneel over, maar wat vooral opvalt is de servicegerichtheid. Ze kan Advize altijd bellen, ook als er geen onderzoek loopt, om even een inhoudelijke vraag te stellen. Je voelt dat je welkom bent en gehoord wordt.
Verderop in het gesprek wordt duidelijk waarom Sligro al zo lang met Advize samenwerkt. Wat Bea direct als uitblinker van Advize benoemt, is dat Advize zo praktisch is ingesteld. Als voorbeeld geeft ze een casus die ze een tijdje terug had. ‘Een medewerker van één van onze productiebedrijven stond aan een lopende band, wat erg belastend voor haar was’. De arbeidsdeskundige bezocht de werkplek en besprak met werknemer en vestigingsmanager dat het aanschaffen van een speciale industriële stoel haar veel kon bieden. Met name afwisseling door staan en zitten. Men was niet gewend op deze locatie, waar veel mensen rondom de lopende band in de weer zijn, om daar ook een stoel te plaatsen. Deze stoel zorgde voor veel positieve reacties. Niet alleen bij de dame in kwestie maar ook bij de andere collega’s. En nog belangrijker: mevrouw kon haar werk behouden. En wat blijkt, dit wordt inmiddels de ‘gouden stoel’ genoemd, omdat Sligro de stoel ook voor meerdere mensen is gaan inzetten. Het draagt bij aan ieders gezondheid. Dat vindt Bea een van de praktische oplossingen, die soms zo simpel lijken, maar niet direct gezien worden.
Bea is niet alleen erg tevreden over de praktische en hands-on aanpak van Advize, maar ook over de manier waarop zij omgaan met de medewerkers van Sligro. Ze weten zich altijd goed aan te passen aan de persoon die tegenover ze zit, écht te luisteren en mee te denken om tot een zo goed mogelijke oplossing te komen. Van medewerkers krijgt ze dan ook terug dat zij deze gesprekken als erg waardevol en fijn ervaren. Hierover zegt ze: ’’Ze zijn extern maar het voelt als samen, zowel voor de medewerkers als voor ons.”
Met deze mooie en waardevolle quote willen we graag afsluiten. De kernwaarden die in dit gesprek naar voren komen zijn: professioneel, praktisch, oplossingsgericht, meedenkend en persoonlijk. Kernwaarden waar wij als Advize enorm trots op zijn om terug te horen van een klant! Bea en Sligro bedankt voor de jarenlange en fijne samenwerking en dit gaan we nog lang voortzetten. We zien dat jullie het (food)hart op de juiste plek hebben en echt voor jullie mensen zorgen.